DOLAR 32,2511 0.14%
EURO 35,0023 0.27%
ALTIN 2.417,880,36
BITCOIN %
Ankara
16°

HAFİF YAĞMUR

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

65 okunma

Şahin gibi gözler için bu 10 besin şart! Gözün görme gücünü artıran besinler…

ABONE OL
5 Eylül 2023 19:00
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Yapılan araştırmaları göre tükettikçe retinada birikebilen bir grup bitki pigmentinin göz sağlığını ve görüş mesafesini iyileştirebilmesi mümkün. Hem göz sağlığınız için hem görüşünüzün iyileşmesi için bazı besin gruplara öncelik vermeniz gerekecek. Göz sağlığına iyi gelen ve görme gücünü artıran meyve, sebze ve diğer besin gruplarını sizler için derledik!

GÖZ SAĞLIĞINA İYİ GELEN YİYECEKLER!

ISPANAK

Ispanak, içerdiği karotenoidler, beta-karoten ve zeaksantin gibi doğal bileşiklerle zengin bir besin kaynağıdır. Bu bileşikler, doğal antibiyotik özellik gösterir ve göz sağlığını destekler. Ispanak, katarakt riskini azaltmada etkilidir. Ayrıca, yaşlılıkla birlikte ortaya çıkan çeşitli göz hastalıklarına karşı koruma sağlar ve güneşten gelen zararlı mavi ışınları filtreleyerek doğal bir güneş gözlüğü görevi görür.

KALE

Yapılan bir araştırmada Amerika’nın dünyanın en sağlıklı sebzesi seçilen kale, içeriğindeki A vitamini sayesinde göz salığına müthiş katkıda bulunur. Sütten daha fazla kalsiyum barındırarak tam bir kalsiyum deposudur. K vitamini ve çeşitli mineraller de bulundurur.

MAYDANOZ

Maydanoz içeriğindeki beta karotensayesinde ileri yaştaki kişilerde retina sağlığını koruyor.A vitaminin iyi kaynağı olan maydanoz göz sağlığını koruyucu etki gösteriyor.

YEŞİL ÇAY

Yeşil çay, güçlü antioksidan özelliklere sahip bir bitkidir. Göz sağlığı için önemli koruma sağlayan bu antioksidanlar, bağışıklık sistemini güçlendirerek retinanın güneşin zararlı UV ışınlarına maruz kalmasından korur. Ayrıca, glokom hastalığı riskini azaltır ve uzun çalışma saatlerinden kaynaklanan göz yorgunluğunu hafifletir.

CEVİZ

Ceviz, omega-3 yağ asitleri açısından zengin bir besindir ve beyin ile göz sinirlerinin gelişimi için önemli bir kaynaktır. Ceviz, göz kuruluğunu azaltmada etkilidir. Ayrıca, içerdiği E vitamini retina dejenerasyonunu önlemeye yardımcı olur.

KABAK

Kabak, yüksek miktarda A vitamini içeren harika bir besindir. Yeterli miktarda tüketildiğinde, gece körlüğü, makula dejenerasyonu ve katarakt gibi göz hastalıklarının oluşumunu geciktirir.

SOMON BALIĞI

Somon balığı, omega-3 yağ asitleri bakımından zengin bir kaynaktır. Yetişkinlerde makula dejenerasyonu riskini azaltır. Aynı zamanda glokom ve göz kuruluğuna karşı koruma sağlar. Haftada en az 2 kez tüketildiğinde göz sağlığı için faydalıdır.

HAVUÇ

Havuç, içerdiği A, C, E vitaminleri ve beta-karoten sayesinde göz sağlığını destekler ve bağışıklık sistemini güçlendirir. Ayrıca, 1 orta boy havuç günlük C vitamini ihtiyacının %7’sini karşılar. C vitamini eksikliği, diş ve diş eti kanaması, saç dökülmesi ve eklem ağrısı gibi sorunlara yol açabilir. Aynı zamanda C vitamini eksikliği, katarakt riskini artırabilir. Havuç ayrıca günlük E vitamini ihtiyacının neredeyse %2’sini karşılar.

ÜZÜM

Üzüm çekirdeğinde güçlü bir antioksidan bulunur. Üzüm, makula dejenerasyonu ve diyabet gibi durumlarla ilişkili olan damar ve sinir hasarından korunmaya yardımcı olur.

KİVİ

Kivi, bol miktarda E vitamini içerir ve retina dejenerasyonunu önlemeye yardımcı olur. Ayrıca, gözdeki kan damarlarını besler ve gözlerin canlı ve parlak olmasını sağlar.

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

deneme
dedektiffixbetKurumsal Mail Hizmetiantalya escortmatadorbethukuk forumDijital Pazarlama Ajansıgaziantep escort bayangaziantep bayan escortkişisel bloghaberevden eve nakliyatbonus veren sitelerescort bayanwebmaster forum
dedektif | özel dedektif | fixbet giriş